گوگل کروم در ۱۵ سالگی با ظاهر و ویژگی‌های جدید از راه می‌رسد گوگل کروم در ۱۵ سالگی با ظاهر و ویژگی‌های جدید از راه می‌رسد

 | تاریخ ارسال: 1402/6/26 | 
مرورگر کروم در ماه سپتامبر به ۱۵ سالگی می‌رسد و گوگل قصد دارد طراحی و ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه کند.

در بازطراحی جدید، مرورگر کروم با الهام از زبان Material You، ظاهر جدیدی پیدا کرده و پالت‌های رنگی تازه‌تری به آن افزوده شده است. به‌علاوه بخش‌هایی نظیر وب استور کروم، افزونه‌ها و امنیت جستجو نیز دستخوش تغییرات ظاهری و افزایش قابلیت‌ها شده‌اند. تا پایان سپتامبر شاهد رونمایی از کروم جدید خواهیم بود.

به گفته‌ی پریسا تبریزی، از مدیران ارشد کروم، این مرورگر در سال اخیر توانسته است در آزمون‌های بنچمارک، به‌بیشترین سرعت بارگذاری دست پیدا کند. پشتیبانی از پروتکل امنیتی HTTPS به‌صورت پیشفرض و تولید و محافظت از رمز‌ها نیز از جمله قابلیت‌های امنیتی اضافه شده به کروم است.

از آن‌جایی که سیستم‌عامل اندروید از زبان طراحی Material You برای تنظیمات مربوط به شخصی‌سازی استفاده می‌کند؛ قابلیت‌‌های جدید کروم نیز برای کاربران اندروید آشنا خواهد بود و از قسمت Customize Chrome در پایین صفحه می‌توان به آن‌ها دسترسی پیدا کرد. همچنین در طراحی جدید، گزینه‌هایی از جمله افزونه‌های کروم (Chrome Extensions)، گوگل ترنسلیت و مدیریت رمز گوگل به منو سه نقطه‌ای گوشه‌ی سمت راست بالای صفحه اضافه خواهند شد.

آیکون‌های کروم با تمرکز بر دید بهتر تازه‌سازی و ترکیب‌های رنگی جدیدی اضافه‌ شده‌اند تا ظاهر زیباتری در تب‌ها و نوارابزار ایجاد کنند. تم‌ها و رنگ‌آمیزی‌های متمایز باعث می‌شوند پروفایل‌ها از یکدیگر قابل تشخیص‌تر باشند.

بخش دیگری از بازطراحی جذاب کروم به وب استور مربوط می‌شود؛ جایی که بالاخره دسته‌بندی افزونه‌ها مرتب‌تر و پیدا کردن افزونه‌ی موردنظر راحت‌تر شده و پیشنهادات شخصی‌سازی‌شده‌ای به کاربر می‌دهد. در مورد امنیت افزونه‌ها نیز نباید نگران بود، زیرا ویژگی Safety Check گوگل آن‌ها را ارزیابی خواهد کرد.

در نهایت دو تغییر در بخش‌های جست‌وجو و امنیت داریم. با انتخاب گزینه‌ی "Search this page with Google option" از منوی سه نقطه‌ای، قسمت جست‌وجوی گوگل در کنار صفحه ظاهر می‌شود که به کاربر امکان جست‌وجوی عمیق‌تر در مورد یک موضوع یا پین کردن آن را می‌دهد.

برای افزایش امنیت کاربران، گوگل کروم به‌صورت مداوم سایت‌ها را واکاوی کرده و با مشاهده‌ی موارد مشکوک، پرچم هشدار را نشان می‌دهد. گوگل انتظار دارد با این روش تا ۲۵ درصد جلوی کلاهبرداری و انتشار بدافزار را بگیرد.




CAPTCHA

دفعات مشاهده: 577 بار   |   دفعات چاپ: 63 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر