دفاعیه کارشناسی ارشد (صنایع) قیمت‌گذاری بهینه خرده‌فروشی برق با استفاده از برنامه‌ریزی تصادفی و با در نظر گرفتن پاسخگویی تقاضا و منابع انرژی تجدیدپذیر

 | تاریخ ارسال: 1401/6/11 | 
دانشجو: آقای مرتضی نیشابوری
استاد راهنما: دکتر علیرضا ارشدی خمسه
زمان: سه شنبه ۲۲ شهریور ماه ۱۴۰۱ ساعت: ۱۶:۰۰
مکان: تهران اتاق سمینار دانشکده فنی و مهندسی

 لینک ورود به جلسه
چکیده
در صنعت برق، بهره‌برداری اقتصادی از سیستم های قدرت همواره مطرح بوده است. اما پس از تجدید ساختار سیستم های مذکور و تفکیک بخش‌های مختلف این صنعت به بنگاه‌های مستقل، سودآوری اقتصادی اهمیتی دو چندان یافت. در این پروپوزال مسأله قیمت گذاری برق از دیدگاه یک بنگاه خرده فروش حاضر در صنعت برق مورد بررسی قرار گرفته است. پژوهش های مورد بررسی شامل مفاهیم قیمت‌گذاری خرده فروشی، پاسخگویی تقاضا و برنامه ریزی تصادفی هستند و در بررسی انجام شده شکاف تحقیقاتی موجود در آنها شناسایی شده است.
در مسأله پیشنهادی خرده فروش برق را از منابع مختلف شامل بازار برق، قراردادهای دو جانبه و منابع تجدیدپذیر تامین می‌نماید و با قیمت بهینه به مشتریان می‌فروشد. خرده فروش تقاضای مشتریان را تامین نموده و با قیمت گذاری بهینه سود خود را حداکثر می‌نماید. با توجه به در نظر گرفتن پاسخگویی تقاضا، خرده فروش می‌تواند از ابزار قیمت‌گذاری برای مدیریت تقاضای مشتریان استفاده نماید. علاوه بر این تقاضای مشتریان، قیمت خرید برق از بازار و میزان تولید برق از منابع تجدیدپذیر، ماهیت تصادفی دارد لذا استفاده از روش برنامه ریزی تصادفی برای حل مسأله در نظر گرفته شده است.





CAPTCHA

دفعات مشاهده: 417 بار   |   دفعات چاپ: 69 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر