دفاعیه کارشناسی ارشد (صنایع) زمانبندی و چیدمان تسهیلات به طور همزمان در سیستم تولید کارگاهی تحت شرایط عدم قطعیت

 | تاریخ ارسال: 1401/6/23 | 
دانشجو: خانم سارا خداوردیان
استاد راهنما: دکتر محمد محمدی
زمان: سه شنبه ۲۹ شهریور ماه ۱۴۰۱ ساعت: ۱۱:۰۰
مکان: تهران سالن سمینار دانشکده فنی و مهندسی
چکیده
زمان بندی تولید به این معنا است که منابع (به عنوان مثال ماشین آلات) در طول زمان به شیوه ای کارا و مناسب به فعالیت ها (به عنوان مثال کارها) تخصیص داده می شوند به صورتی که هدف های از پیش تعیین شده، حاصل و محدودیت های موجود ارضاء شوند. در سیستم تولید کارگاهی، کارها باید روی تعدادی از ماشین های دردسترس پردازش شوند. در این سیستم تولیدی ماشین آلات در بخش های مجزا از یک دیگر قرار می گیرند و کارها برای پردازش در مسیر های معینی حرکت می کنند. توالی انجام کارها و انتقال آن ها از یک ماشین به ماشین دیگر به گونه ای مشخص می شود که کارها در سریع ترین زمان ممکن و با کم ترین هزینه انجام شوند و به ضرب العجل های توافق شده برسند.
هنگامی که سفارشی وارد کارگاه می شود، هر کار بنا به ترتیب و توالی انجام کارها که قبلا مشخص شده است در محیط های مختلف، از یک بخش به بخش دیگر و از یک ماشین به ماشین دیگر انتقال می یابد. هدف مسئله ی مسیریابی مشخص کردن مسیری بهینه است که هر کار باید طی کند تا پردازش به طور کامل بر روی آن انجام شود.
زمانبندی تولید کارگاهی در سال های اخیر بسیار مورد توجه پژوهشگران بوده است که در پاره ای از موارد دارای کاستی هایی نیز بوده است. در این پژوهش زمان بندی و چیدمان تسهیلات به طور هم زمان در سیستم تولید کارگاهی مورد بررسی قرار گرفته شده و سعی بر آن بوده است که شکاف های موجود در ادبیات پوشش داده شود. براین اساس مدلی در شرایط عدم قطعیت اراِئه شده است که در آن فرض بر آن است که یک کار می تواند به بخش هایی تقسیم شود و روی ماشین ها ی موجود پردازش شود. مدل ریاضی این پژوهش با نرم افزار گمز برای حل مسائل عددی در مقیاس کوچک پیاده سازی شده است. داده ها و نتایج به دست آمده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.




CAPTCHA

دفعات مشاهده: 382 بار   |   دفعات چاپ: 68 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر