دفاعیه کارشناسی ارشد (برق و کامپیوتر) تحلیل و کنترل نرخ شیوع مدل غیرخطی مرتبه کسری بیماری کووید-۱۹

دانشجو: آقای آرمان مرزبان
استاد راهنما: دکتر الهام امینی بروجنی
زمان: دوشنبه ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۱ ساعت: ۱۸:۰۰

لینک مجازی شرکت در جلسه
چکیده
    در مطالعه حاضر، بررسی و تحلیل نحوه شیوع بیماری کووید-۱۹ مورد مطالعه قرار گرفته است. جهت توصیف رفتار بیماری­های همه ­گیر از مدلسازی­های ریاضی استفاده می­گردد. با توجه به این که دقت و درجه آزادی سیستم­های مرتبه کسری بیشتر از سیستم­های مرتبه کلاسیک است؛ مدلسازی مرتبه کلاسیک ارائه شده در مرجع [۱]   با استفاده از ابزار ریاضی حسابان کسری و تعریف مشتق مرتبه کسری کپوتو، به حوزه سیستم­های مرتبه کسری بسط داده می­شود. سپس ارزیابی مدل­های مرتبه کسری و کلاسیک نسبت به آمار و اطلاعات واقعی بررسی می­گردد. مثبت و محدود بودن پاسخ­های هر دو مدلسازی با استفاده از قضیه ناحیه ثابت اثبات می­شود. با استفاده از تئوری نقطه ثابت در فضای باناخ، وجود و یکتایی جواب مدل مرتبه کسری پیشنهادی اثبات می­گردد. همچنین کنترل پذیری و رویت پذیری دسته­ای از سیستم­های غیرخطی مرتبه کسری با تعریف مشتق مرتبه کسری کپوتو مورد بررسی واقع شده است.
با استفاده از تعریف مشتق لی مرتبه کسری و روش مستقیم لیاپانوف، کنترل کننده مقاوم مُد لغزشی تطبیقی مرتبه کسری برای سیستم چند ورودی-چند خروجی(MIMO) به گونه­ای طراحی شده است تا یک مسیر مطلوب را ردیابی نماید.
کنترل کننده مُد لغزشی تطبیقی مقاوم به سیستم غیرخطی مرتبه کسری توصیف کننده رفتار بیماری کووید-۱۹ اعمال گردیده و رفتار حلقه باز و حلقه بسته مدل مرتبه کسری به ازای دو استراتژی مختلف شبیه سازی شده است.

کلیدواژه‌ها: سیستم­ها و کنترل کننده­های مرتبه کسری، کووید-۱۹، مدلسازی ریاضی، واکسیناسیون، کنترل کننده مقاوم تطبیقی مُد لغزشی




CAPTCHA
دفعات مشاهده: 326 بار   |   دفعات چاپ: 67 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر