دانشکده فنی و مهندسی- نمایش
دفاعیه کارشناسی ارشد (برق و کامپیوتر) ارائه یک روش مسیریابی ترکیبی بهبود یافته مبتنی بر خوشه بندی با استفاده از پیاده سازی چندسطحی در شبکه های میان خودرویی

حذف تصاویر و رنگ‌ها  | تاریخ ارسال: 1402/11/17 | 
دانشجو: آقای رضا رسول زاده در آباد
استاد راهنما: دکتر سید امیر اصغری
استاد راهنما: دکتر محمدرضا بینش مروستی
زمان: دوشنبه ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ ساعت: ۱۰:۰۰
مکان: کرج دانشکده فنی و مهندسی 
چکیده
شبکه های میان خودرویی، یکی از فناوری های درحال رشد است که مدیریت ایمن و کارآمد ترافیک جاده را تضمین می کند. مدیریت تحرک چالش اصلی در شبکه های میان خودرویی است. بنابراین، پروتکل خوشه بندی تطبیقی و پایدار یک مسئله حیاتی در فناوری شبکه های میان خودرویی است. شبکه های میان خودرویی مبتنی بر خوشه بندی روز به روز توجه بیشتری را به خود جلب می کند. متغیرهای اصلی که در تشکیل پروتکل های خوشه بندی مورد استفاده قرار می گیرند، سرعت، فاصله و جهت حرکت می باشند. اگرچه در روش های مختلف، متغیرهای دیگری از قبیل میزان اطمینان، طول عمر، مقدار شباهت، کیفیت پیوند ارتباطی، نرخ نویز سیگنال و نرخ انتقال بسته در کنار سه مولفه اصلی به کار گرفته شده اند. در این پایان نامه قصد بر این است که با به کارگیری روشهای مختلف و تکنیک های ارائه شده، مواردی از قبیل تعداد خوشه های ایجادشده و تعداد تغییرات در سرخوشه ها بهبود داده شوند. هدف از بهبود این موارد، ایجاد انسجام و پایداری بیشتر در خوشه های ایجادشده می باشد. Dynamic Multi Level Spatially Aware Clustering with Weighted Cluster Head پیشنهادی الگوریتم در (WCHS-SAC-DML (Selection با استفاده از شاخص دهی فضایی و بررسی موقعیت خطی که وسیله نقلیه از آن عبور می کند، تعداد خوشه های ایجادشده را حداقل ۵.۷ درصد بهبود داده شد. همچنین این الگوریتم توانست بهبودی ۳.۲ درصدی در تعداد تغییرات سرخوشه ها حاصل کند. این الگوریتم توانست در ترکیب با مسیریابی پیام اولویت دار، بهبودی ۲.۲۱ درصدی در نرخ تحویل پیام حاصل کند.
نشانی مطلب در وبگاه دانشکده فنی و مهندسی:
http://khu.ac.ir/find-60.9760.71332.fa.html
برگشت به اصل مطلب