دانشجو: خانم نغمه افضلیان
استاد راهنما: دکتر بهروز شیرگیر
زمان: شنبه ۷ بهمن ماه ۱۴۰۲ ساعت: ۱۵:۰۰
مکان: تهران دفتر دانشکده فنی و مهندسی
چکیده
روسازی نیمه انعطاف پذیر یک راه حل نسبتاً جدید برای از بین بردن مشکلات روسازیهای مرسوم در عصر راهسازی است. این روسازی از مخلوط آسفالتی با دانه بندی باز (با ۲۰ تا ۳۰ درصد فضای خالی) و گروت سیمانی تشکیل شده است. در این مطالعه، دوام مخلوط نیمه انعطاف پذیر ساخته شده با دو گروت ملات سیمان و خمیر سیمان و سه درصد مختلف فضای خالی، نسبت به دوام مخلوط آسفالتی داغ که یک روسازی مرسوم مورد استفاده در سراسر شبکهی راههاست، سنجیده میشود. برای ساخت مخلوط نیمه انعطافپذیر، ابتدا آزمونهای آزمایشگاهی متعددی بر مخلوط آسفالتی متخلخل و گروت سیمانی انجام میگیرد. در این پژوهش، نمونهها با دو دانه بندی (حداکثر اندازههای اسمی ۱۹ میلیمتر و ۱۶ میلیمتر) ساخته شدند. نمونههای اولیهی آسفالتی متخلخل با سه درصد مختلف قیر (۳/۵%، %۴ و ۴/۵%) ساخته شدند تا درصد قیر بهینه برای ساخت سایر نمونهها به دست آید. جهت ایجاد پوششی ضخیمتر از قیر بر روی سنگدانهها از الیاف پلی پروپیلن نیز در ساخت نمونهها استفاده شد.
|