ورود به پنل کاربری
پنجشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ ( OLD SITE )
دانشکده فنی و مهندسی

فراخوان اولویت های پژوهشی سازمان سنجش آموزش کشور

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۹/۱۴ | 

سازمان سنجش آموزش کشور، با هدف بهبود مأموریت‌های خود، در حوزه‌های سنجش علمی و ارزشیابی آموزشی و تضمین کیفیت آموزش

عالی، از اعضاء هیئت علمی علاقه‌مند، برای انجام پژوهش در عناوین زیر، دعوت به عمل می آورد (دریافت فرم پروپزال).

۱- روان‌سنجی و آزمون‌سازی

۱- بررسی روش‌های ارتقاء کیفیت سؤالات آزمون‌های سراسری بر اساس الگوهای شناختی

۲- تدوین ساختار مفهومی مواد مربوط به هر آزمون، به تفکیک رشته و بر اساس سرفصل‌های مصوب

۳-بررسی روایی و اعتبار (ملاک و محتوایی) آزمون‌های شغلی از ابعاد مؤلفه‌های روان‌سنجی

۴-بررسی توان تفکیک (تمیز) آزمون‌های سراسری

۵- طراحی الگوی سنجش توانایی نگارش و تحلیل منطقی در آزمون ورودی مقطع دکتری

۶- بررسی نقش درس‌های عمومی و تخصصی در پذیرش داوطلبان رشته‌های مختلف آزمون سراسری (کنکور)

۷- بررسی روایی آزمون‌های سرنوشت‌ساز یا تأکید بر پیامدهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آنها

۸- بررسی ساخت آزمون‌های سرنوشت ساز مبتنی بر استعداد تحصیلی

۹- آسیب‌شناسی سؤالات آزمون‌های سراسری (کنکور سراسری، کارشناسی ارشد و دکتری) از حیث ملاک‌های تدوین سؤال و تطابق با دانش موضوعی

۲-فرایندها و اجرای آزمون‌ها

۱- بررسی روش‌های بهینه‌سازی فرایند انتخاب رشته آزمون‌های سراسری

۲- طراحی الگوی سنجش و پذیرش برای بخش عملی آزمون‌های سراسری

۳- مطالعه ابعاد اقتصادی برگزاری آزمون ها به منظور رفع تنگناهای مالی و افزایش کیفیت اجرای آزمون‌ها

۴- بررسی و امکان‌سنجی استفاده از آزمون‌های الکترونیک در آزمون‌های سراسری

۵- آسیب شناسی فرایند اجرای آزمون‌های سراسری در دانشگاه‌ها ومراکز مجری و ارائه مدل بهینه جهت مکانیزه کردن فرایندهای اجرایی آزمون‌ها

۶- بررسی و تحلیل تفکیک سنجش از پذیرش به تفکیک آزمون‌های ورودی آموزش عالی و استخدامی

۳- ابعاد اجتماعی و اموزشی آزمون‌ها

۱- بررسی وضعیت تحصیلی دانشجویان، بر اساس انواع سهمیه‌ها

۲- بررسی کیفیت تحصیلی دانشجویان و رابطه آن با انتخاب رشته در آزمون‌های سراسری

۳- آسیب شناسی معیارهای پذیرش داوطلبان دوره دکتری از دیدگاه اساتید دانشگاه

۴-بررسی و تحلیل اقتصاد سیاسی آموزش عالی ایران (با تأکید بر اقتصاد سیاسی آزمون‌های ورودی)

۴-ارزشیابی

۱- آسیب شناسی ساختار فعلی واحدهای متولی ارزشیابی و تضمین کیفیت در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی

۲- طراحی و ارائه الگوی مناسب ارزیابی بیرونی و اعتبارسنجی در سطوح مختلف آموزش عالی

۳- آسیب‌شناسی دو دهه تجربه نظام نوین ارزشیابی (درونی) کیفیت در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

۵-ارتقاء سازمانی

۱- آینده پژوهی با تأکید بر ایده سازمان ملی سنجش و ارزشیابی آموزش کشور

۲- بررسی میزان رضایت‌مندی و اعتماد عمومی به سازمان سنجش آموزش کشور و راه‌کارهای ارتقای آن

از اعضاء محترم هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی جهت اجرای طرح‌های پژوهشی دعوت به همکاری می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند پیشنهادهای پژوهشی (پروپوزال) خود را حداکثر تا تاریخ: ۱۳۹۷/۱۱/۰۱ به آدرس پستی research@sanjesh.orgارسال نمایند.

 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 186 بار   |   دفعات چاپ: 31 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر