دفاعیه کارشناسی ارشد (برق و کامپیوتر) مدیریت بهینه مقاوم پارکینگ های هوشمند با در نظر گرفتن نایقینی مولدهای تولید پراکنده و ورود و خروج خودروهای الکتریکی

دانشجو: آقای حامد حنفی
استاد راهنما: دکتر علی اکبر احمدی
زمان: چهارشنبه ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۱ ساعت: ۱۳:۰۰
مکان: کرج دانشکده فنی و مهندسی سالن دکتر احسان ملکیان
چکیده
   در شبکه‌های سنتی الکتریکی، انتقال نیرو از مراکز تولید به مراکز مصرف باعث بروز مشکلات زیادی مانند تلفات انرژی، کاهش قابلیت اطمینان و کیفیت پایین برق می‌شود. این مسائل باعث ایجاد روند جدیدی در شبکه ­های برق به نام ریزشبکه و پارکینگ هوشمند شده است. در این پایان­ نامه، یک سیستم­ مدیریت پارکینگ هوشمند خودروی الکتریکی با استفاده از الگوریتم ماشین حالت بر­اساس توابع توزیع احتمالاتی و پیش­بینی منابع انرژی تجدیدپذیر موجود در پارکینگ هوشمند در حضور عدم قطعیت­ها ارائه می ­شود. مدل پیشنهادی، عدم قطعیت مرتبط با انرژی باد را با استفاده از روش تابع توزیع احتمالاتی، همچنین عدم قطعیت مرتبط با انرژی خورشیدی را با استفاده از روش پیش­بینی تابش خورشید در طراحی در نظر گرفته است. همچنین، عدم قطعیت در تقاضای برق و رفتار صاحبان خودروی ­الکتریکی نیز با استفاده از روش تابع توزیع احتمالاتی ورود و خروج خودروهای­ الکتریکی مدل­سازی شده است. علاوه بر این، در پارکینگ‌های هوشمند خودروهای ­الکتریکی، دستگاه‌های ذخیره‌سازی انرژی، مولدهای تجدیدپذیر و برنامه‌های پاسخگویی به بار نیز لحاظ شده است که در نهایت به افزایش سودهای عملیات روزانه منجر می ­شود. مساله مدیریت بهینه­ مقاوم تحت رویکرد الگوریتم ماشین حالت پیشنهادی موجب شده تا پاسخ نهایی قوام لازم را در حضور نایقینی­ها داشته باشد. بر اساس نتایج شبیه­ سازی، استفاده بهینه از منابع انرژی تجدیدپذیر تحت رویکرد الگوریتم ماشین­ حالت پیشنهادی، سود‌های عملیاتی را تا ۳۷/۶۲ درصد افزایش می‌دهد.

کلیدواژه:
مدیریت ­بهینه ­­مقاوم، پارکینگ­ های ­هوشمند، تولید­پراکنده، خودروهای ­­الکتریکی، الگوریتم ماشین حالت، برنامه­ نویسی­ صحیح مختلط خطی، مرکز کنترل پارکینگ ­هوشمند.




CAPTCHA

دفعات مشاهده: 315 بار   |   دفعات چاپ: 63 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر