دانشجو: آقای حامد حنفی
استاد راهنما: دکتر علی اکبر احمدی
زمان: چهارشنبه ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۱ ساعت: ۱۳:۰۰
مکان: کرج دانشکده فنی و مهندسی سالن دکتر احسان ملکیان
چکیده
در شبکههای سنتی الکتریکی، انتقال نیرو از مراکز تولید به مراکز مصرف باعث بروز مشکلات زیادی مانند تلفات انرژی، کاهش قابلیت اطمینان و کیفیت پایین برق میشود. این مسائل باعث ایجاد روند جدیدی در شبکه های برق به نام ریزشبکه و پارکینگ هوشمند شده است. در این پایان نامه، یک سیستم مدیریت پارکینگ هوشمند خودروی الکتریکی با استفاده از الگوریتم ماشین حالت براساس توابع توزیع احتمالاتی و پیشبینی منابع انرژی تجدیدپذیر موجود در پارکینگ هوشمند در حضور عدم قطعیتها ارائه می شود. مدل پیشنهادی، عدم قطعیت مرتبط با انرژی باد را با استفاده از روش تابع توزیع احتمالاتی، همچنین عدم قطعیت مرتبط با انرژی خورشیدی را با استفاده از روش پیشبینی تابش خورشید در طراحی در نظر گرفته است. همچنین، عدم قطعیت در تقاضای برق و رفتار صاحبان خودروی الکتریکی نیز با استفاده از روش تابع توزیع احتمالاتی ورود و خروج خودروهای الکتریکی مدلسازی شده است. علاوه بر این، در پارکینگهای هوشمند خودروهای الکتریکی، دستگاههای ذخیرهسازی انرژی، مولدهای تجدیدپذیر و برنامههای پاسخگویی به بار نیز لحاظ شده است که در نهایت به افزایش سودهای عملیات روزانه منجر می شود. مساله مدیریت بهینه مقاوم تحت رویکرد الگوریتم ماشین حالت پیشنهادی موجب شده تا پاسخ نهایی قوام لازم را در حضور نایقینیها داشته باشد. بر اساس نتایج شبیه سازی، استفاده بهینه از منابع انرژی تجدیدپذیر تحت رویکرد الگوریتم ماشین حالت پیشنهادی، سودهای عملیاتی را تا ۳۷/۶۲ درصد افزایش میدهد.
کلیدواژه:
مدیریت بهینه مقاوم، پارکینگ های هوشمند، تولیدپراکنده، خودروهای الکتریکی، الگوریتم ماشین حالت، برنامه نویسی صحیح مختلط خطی، مرکز کنترل پارکینگ هوشمند.
دفعات مشاهده: 32 بار |
دفعات چاپ: 2 بار |
دفعات ارسال به دیگران: 0 بار |
0 نظر