دفاعیه کارشناسی ارشد (صنایع) ارائه مدل اماری به منظور شناسایی موثر ترین کانال های بازاریابی دیجیتال در سفر مشتری

 | تاریخ ارسال: 1402/6/25 | 
دانشجو: آقای سجاد یوسفی پور
استاد راهنما: دکتر احسان ملیحی
زمان: چهارشنبه ۲۹ شهریور ماه ۱۴۰۲ ساعت: ۱۳:۰۰
مکان: کرج دانشکده فنی و مهندسی کلاس ۲۰۵
چکیده
تمرکز اصلی پژوهش، مدیریت و انتخاب موثر ترین کانال های ارتباطی مشتریان در طول سفری است که یک کاربر به منظور دریافت خدمت و رفع نیازش از طریق آن با ما ارتباط برقرار کرده است می باشد . از آنجایی که کسب‌وکارها به منظور دستیابی به مخاطبان هدف خود، بر روی کانال‌های بازاریابی دیجیتال مختلف سرمایه‌گذاری می‌کنند، درک ارزش دقیقی که هر کانال به ارمغان می‌آورد، ضروری است. محور این درک مفهوم مدلسازی مدل های انتساب است که هدف آن اختصاص اعتبار به نقاط تماس خاص در سفر مشتری است.از لحاظ تاریخی، مدل های انتساب قاعده محور حضور پر رنگی داشته اند و کماکان نیز دارند. این مدل ها، از جمله مدل های انتساب آخرین کلیک و اولین کلیک، اعتبار را بر اساس قوانین از پیش تعریف شده اختصاص می دهند. با این حال، آنها با محدودیت های ذاتی همراه هستند. مدل‌های مبتنی بر قانون اغلب شبکه پیچیده تعاملات مشتری را بیش از حد ساده می‌کنند و به طور بالقوه منجر به تصمیم‌های بازاریابی منحرف می‌شوند. آنها ممکن است به طور ناخواسته برخی از کانال ها را بیش از حد ارزش گذاری کنند در حالی که برخی دیگر را کم ارزش جلوه دهند، و در ارائه تصویر دقیقی از سفر مشتری ناکام باشند.با ظهور مدل های انتساب داده محور، که از روش‌های احتمالی برای ارزیابی اثربخشی کانال استفاده می‌کنند ناکارامدی مدل های قاعده محور پوشش داده شد. این مدل‌ها از مقادیر زیادی داده و الگوریتم‌های پیشرفته استفاده می‌کنند تا اعتبار را با دقت بیشتری نسبت دهند. با در نظر گرفتن کل مسیر تبدیل و تجزیه و تحلیل تعامل بین کانال‌های مختلف، مدل‌های مبتنی بر داده، دیدگاه جامع‌تری از تعامل مشتری ارائه می‌دهند. در نتیجه، آنها بینش عمیق تری در مورد تأثیر واقعی هر کانال بر تبدیل ارائه می دهند و استراتژی‌های بازاریابی آگاهانه‌تری را تسهیل می‌کنند.در نتیجه، با افزایش پیچیدگی تبلیغات دیجیتال، استفاده از مدل‌های انتساب پیچیده مانند رویکرد داده‌محور ضروری می‌شود. این نه تنها کاستی‌های مدل‌های مبتنی بر قانون را اصلاح می‌کند، بلکه به کسب‌وکارها برای تصمیم‌گیری استراتژیک، بهینه‌سازی تلاش‌های تبلیغاتی آنها برای نتایج بهتر، قدرت می‌دهد.



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 771 بار   |   دفعات چاپ: 121 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر