دفاعیه کارشناسی ارشد (راه و ترابری) ارزیابی اثرالیاف مختلط (میکرو و ماکرو) بر پارامتر چقرمگی شکست بتن در مودهای مختلف شکست

 | تاریخ ارسال: 1400/11/22 | 
دانشجو: حمید گرجی
استاد راهنما: دکتر بهروز شیرگیر
استاد راهنما: دکتر
حامد روح الامینی
زمان: چهارشنبه ۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۰ ساعت: ۱۸:۰۰
لینک ورود به جلسه
چکیده:
با توجه به لزوم توجه بیشتر به ضرورت توسعه تولید و استفاده از تکنولوژی بتن الیافی، در تحقیق حاضر به دلیل تنوع الیاف از لحاظ جنس، شکل، اندازه و ... به بررسی تاثیر الیاف فلزی و مصنوعی (پلی‌پروپیلن) به صورت میکرو و ماکرو، به یکی از مهم‌ترین پارامتر‌های شکست بتن یعنی چقرمگی شکست در نمونه‌های دیسک خمشی شیاردار (ENDB) با دو ضخامت دیسک متفاوت ۱۰۰ میلی‌متر و ۵۰ میلی‌متر  و همچنین نمونه‌های تیرچه‌شکل خمشی شیاردار (SENB) با ابعاد ۱۰۰ میلی‌متر در ۱۰۰ میلی‌متر در ۵۰۰ میلی‌متر پرداخته‌شد. با توجه به عملکرد مطلوب الیاف میکرو بر افزایش مدول گسیختگی بتن و همچنین عملکرد مطلوب الیاف ماکرو در بهبود شکل پذیری و افزایش قدر باربری بتن در ناحیه پس-ترک خوردگی بتن، با استفاده همزمان از این دو نوع الیاف اثر برهم نهی آنها بر مشخصات شکست بتن در مودهای مختلف بارگذاری (مود کششی  برای همه نمونه‌ها، مود برشی برای دیسک‌های با ضخامت ۵۰ میلی متر، مود پارگی برای دیسک‌های با ضخامت ۱۰۰ میلی‌متر و نمونه‌های SENB و نیز مود ترکیبی برای نمونه‌های SENB) مورد ارزیابی قرار‌گرفت. ازین‌رو با استفاده از الیاف‌های فلزی و مصنوعی به صورت میکرو و ماکرو با درصدهای حجمی به ترتیب  ۰.۲ درصد و ۰.۵ درصد، به بررسی احتمال شکست نمونه‌ها پرداخته‌شد. با استفاده از توزیع آماری دو‌پارامتری ویبول مشاهده گردید که استفاده از الیاف هم به صورت میکرو و هم به صورت ماکرو اثر مطلوبی در احتمال شکست نمونه‌ها بر اساس چقرمگی شکست بدست آمده‌ی آزمایشگاهی نمونه‌ها دارد.





CAPTCHA

دفعات مشاهده: 567 بار   |   دفعات چاپ: 103 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر