دفاعیه کارشناسی ارشد (ژئوتکنیک) مطالعه عددی رفتار بلوکهای ژئوفوم EPS تحت بار ترافیک

 | تاریخ ارسال: 1400/11/17 | 
دانشجو: آقای محمد صنیعی راد
استاد راهنما: دکتر علی قنبری
زمان: شنبه ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۰ ساعت: ۱۶:۳۰

لینک ورود به جلسه
چکیده:
هدف این تحقیق، مطالعه عددی تاثیر استفاده از بلوکهای ژئوفوم EPS به عنوان لایه جایگزین کننده بخشی از خاک رویه راه در خاکریزهای ساخته شده با خاک های نرم و رسی تحت بارگذاری ترافیک می باشد. همچنین این تحقیق به بررسی ساخت خاکریز کوله یک پل به طور کامل با استفاده از مصالح بلوک ژئوفوم EPS بر روی بسترهای نرم نیز می پردازد. برای انجام صحت سنجی ها و مطالعات عددی، از نرم افزار اجزا محدود میداس (NX GTS Midas) ورژن ۳.۰.۰ استفاده شده است. این مطالعه نشان داد که استفاده از بلوک ژئوفوم EPS به عنوان جایگزین کننده بخشی از لایه خاک بالا در خاکریزهای ساخته شده با خاک رسی نرم و خیلی نرم می تواند نشست سطح خاکریز را به مقدار چشمگیری کاهش دهد. مقدار کاهش این نشست با افزایش ضخامت و دانسیته بلوک ژئوفوم رابطه مستقیم دارد. در ساخت خاکریزها با بلوکهای ژئوفوم EPS به طور کامل، بایستی بلوک های با دانسیته بالاتر را در لایه های بالا و بلوک های با دانسیته پایین تر را در لایه های زیرین خاکریز قرار داد. این روش موجب کاهش نشست ها و در عین حال اقتصادی بودن پروژه ها می شود.
کلمات کلیدی: بلوک ژئوفوم EPS ،ژئوفوم، EPS ،تحلیل عددی، نرم افزار میداس، نشست خاکریز



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 460 بار   |   دفعات چاپ: 101 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر